- Oranizacja ligi on-line – organizację ligi może poprowadzić każdy zapisany do ligi uczestnik i polega ona na ustaleniu zakresu rozgrywki w formie ankiety z wyborem:
- liga męska tylko kluby,
Lub - reprezentacje męskie,
Lub - liga mieszana kluby oraz reprezentacje męskie,
Lub - liga kobieca tylko kluby,
Lub - liga kobieca mieszana kluby i reprezentacje żeński,)
- Zgłaszanie graczy – zgłaszanie graczy odbywa się na stronie https://liga.dkonto.pl/ poprzez podanie Pseudonimu oraz zaakceptowaniu regulaminu ligi. Zgłaszamy się maksymalnie do 4 dni przed zakończeniem bieżącego miesiąca
- Losowanie online – Losowanie odbywa się on-line poprzez generator dostępny pod adresem https://online-random.com/pl/list-randomizer/ ,listę uczestników ligi należy uzyskać od Administratora systemu (Karol Rogoziński) a następnie wpisać, nazwy graczy do generatora i kliknąć przycisk losuj. Aby losowanie było ważne należy skorzystać z pomocy innego uczestnika ligi, który poświadczy autentyczność losowania(może to być to np wideo rozmowa).
- Wybór drużyn – w zależności od wybranego poprzez ankietę trybu gry wybieramy drużyny według kolejności, która została wylosowana przez generator. Drużyny nie mogę się powtórzyć. Nie korzystamy z drużyn specjalnych typu Soccer Aid , All Stars itp.
- Tabela – Administrator systemu bądź upoważniona do tego osoba wprowadza drużyny na stronie https://liga.dkonto.pl/
- Każdy gracz będzie widział jakie mecze ma rozegrać w danym tygodniu. Będzie to od 4 do 7 meczy tygodniowo w zależności ile osób zgłosi się do gry.
- Nie narzucamy konkretnego terminu rozgrywki, gracze umawiają się sami kiedy im pasuje, warunek to rozegrać planowane mecze w danym tygodniu.
- Nie wybiegamy też przed szereg, rozegrałeś wszystkie mecze zaplanowane na dany tydzień to czekasz do poniedziałku na kolejne mecze.
- Można nadrobić nierozegrane mecze maksymalnie w drugim tygodniu danej rundy. Czyli zamykamy mecze 1 rundy w dwa tygodnie oraz mecze rewanżowe w kolejne 2 tygodnie.
- Nie rozegranie meczu w danej lidze skutkuje wpisaniem wyniku X:X co daje 0 punktów dla obu graczy.
- W momencie gdy jeden z graczy chce rozegrać mecz a drugiemu nie pasuje żaden termin to traktujemy to jako walkower 3:0, tu również liczymy na profesjonalne podejście do tematu.
- Po każdym meczu jeden z graczy wysyła wynik meczu jaki rozegrał, robi to na kanale liga-wyniki na Discord – wynik wysyła gospodarz spotkania.
- Gramy zawsze aktualnym składem, gracz który jest gospodarzem meczu zaprasza przeciwnika oraz wprowadza odpowiednie ustawienia: czas rozgrywki na 4 minuty oraz wymuszenie składów on-line.
- Granie z ustawionym innym czasem lub nie aktualnym składem jest powodem do podważenia wyniku spotkania co za tym idzie do powtórzenia meczu.
- Wynik uzupełnia osoba do tego wyznaczona przez Administratora systemu (konieczne jest przeszkolenie tej osoby przez administratora)
- Jeśli któryś z uczestników ligi poprosi o udostępnienie obrazu podczas meczu to staramy się to robić, dodatkowy komentarz meczu może być ciekawy 🙂
- Problemy z rozgrywkami – jeśli z jakiegoś powodu mecz przerwie się w minutach:
- od 1 do 30 minuty – powtarzamy cały mecz
- od 31 do 70 minuty – dogrywamy drugą połowę od początku zapamiętując aktualny wynik i traktując go jako wynik pierwszej połowy
- od 71 do 90 minuty – jeśli przewaga bramkowa jest równa 1 to zapamiętujemy wynik i dogrywamy drugą połowę od początku. Jeśli przewaga bramkowa jest większa bądź równa 2 to kończymy mecz z aktualnym wynikiem.