1. Oranizacja ligi on-line – organizację ligi może poprowadzić każdy zapisany do ligi uczestnik i polega ona na ustaleniu zakresu rozgrywki w formie ankiety z wyborem:
  • liga męska tylko kluby,
    Lub
  • reprezentacje męskie,
    Lub
  • liga mieszana kluby oraz reprezentacje męskie,
    Lub
  • liga kobieca tylko kluby,
    Lub
  • liga kobieca mieszana kluby i reprezentacje żeński,)
  1. Zgłaszanie graczy – zgłaszanie graczy odbywa się na stronie https://liga.dkonto.pl/ poprzez podanie Pseudonimu oraz zaakceptowaniu regulaminu ligi. Zgłaszamy się maksymalnie do 4 dni przed zakończeniem bieżącego miesiąca
  2. Losowanie online – Losowanie odbywa się on-line poprzez generator dostępny pod adresem https://online-random.com/pl/list-randomizer/ ,listę uczestników ligi należy uzyskać od Administratora systemu (Karol Rogoziński) a następnie wpisać, nazwy graczy do generatora i kliknąć przycisk losuj. Aby losowanie było ważne należy skorzystać z pomocy innego uczestnika ligi, który poświadczy autentyczność losowania(może to być to np wideo rozmowa).
  3. Wybór drużyn – w zależności od wybranego poprzez ankietę trybu gry wybieramy drużyny według kolejności, która została wylosowana przez generator. Drużyny nie mogę się powtórzyć. Nie korzystamy z drużyn specjalnych typu Soccer Aid , All Stars itp.
  4. Tabela – Administrator systemu bądź upoważniona do tego osoba wprowadza drużyny na stronie https://liga.dkonto.pl/
  5. Każdy gracz będzie widział jakie mecze ma rozegrać w danym tygodniu. Będzie to od 4 do 7 meczy tygodniowo w zależności ile osób zgłosi się do gry.
  6. Nie narzucamy konkretnego terminu rozgrywki, gracze umawiają się sami kiedy im pasuje, warunek to rozegrać planowane mecze w danym tygodniu.
  7. Nie wybiegamy też przed szereg, rozegrałeś wszystkie mecze zaplanowane na dany tydzień to czekasz do poniedziałku na kolejne mecze.
  8. Można nadrobić nierozegrane mecze maksymalnie w drugim tygodniu danej rundy. Czyli zamykamy mecze 1 rundy w dwa tygodnie oraz mecze rewanżowe w kolejne 2 tygodnie.
  9. Nie rozegranie meczu w danej lidze skutkuje wpisaniem wyniku X:X co daje 0 punktów dla obu graczy.
  10. W momencie gdy jeden z graczy chce rozegrać mecz a drugiemu nie pasuje żaden termin to traktujemy to jako walkower 3:0, tu również liczymy na profesjonalne podejście do tematu.
  11. Po każdym meczu jeden z graczy wysyła wynik meczu jaki rozegrał, robi to na kanale liga-wyniki na Discord – wynik wysyła gospodarz spotkania.
  12. Gramy zawsze aktualnym składem, gracz który jest gospodarzem meczu zaprasza przeciwnika oraz wprowadza odpowiednie ustawienia: czas rozgrywki na 4 minuty oraz wymuszenie składów on-line.
  13. Granie z ustawionym innym czasem lub nie aktualnym składem jest powodem do podważenia wyniku spotkania co za tym idzie do powtórzenia meczu.
  14. Wynik uzupełnia osoba do tego wyznaczona przez Administratora systemu (konieczne jest przeszkolenie tej osoby przez administratora)
  15. Jeśli któryś z uczestników ligi poprosi o udostępnienie obrazu podczas meczu to staramy się to robić, dodatkowy komentarz meczu może być ciekawy 🙂
  16. Problemy z rozgrywkami – jeśli z jakiegoś powodu mecz przerwie się w minutach:
  • od 1 do 30 minuty – powtarzamy cały mecz
  • od 31 do 70 minuty – dogrywamy drugą połowę od początku zapamiętując aktualny wynik i traktując go jako wynik pierwszej połowy
  • od 71 do 90 minuty – jeśli przewaga bramkowa jest równa 1 to zapamiętujemy wynik i dogrywamy drugą połowę od początku. Jeśli przewaga bramkowa jest większa bądź równa 2 to kończymy mecz z aktualnym wynikiem.